Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Cassandra Clare Mesto kostí

by - júna 22, 2014

Autor: Cassandra ClareNázov: Mesto kostíOriginál: City of BonesPokračovanie: Je to hexalógiaŽáner: fantasy 
Pätnásťročná Clary Freyová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov?



Podľa mňa neexistuje knihomoľ, ktorý by nepoznal Cassandru Clare a jej Nástroje Smrteľníkov.  Svet, v ktorom upíri, vlkolaci, bosoráci či démoni sú úplne bežný. Svet, ktorý vás pohltí a vy budete chcieť byť jeho súčasťou.  Dámy a páni pripravte sa na vzrušujúcu jazdu plnú prekvapení, ktorú vám prinesie Mesto kostí - prvá časť fantastickej hexalógie(alebo skôr dvojitej trilógie?)


Dlho som odolávala, ale nakoniec som podľahla aj ja. Predsa som spadla do toho ošiaľu, aj keď neskoro, ale predsa. Radšej neskôr ako nikdy! No nie?!
Mesto kosti - Nastroje smrtelnikov (prva kniha) (Cassandra Clare)Svet, ktorý vytvorila Cassandra Clare ma úplne pohltil a ja túžim byť jeho súčasťou. Chcela by som žiť v takom svete, kde by nudný stereotyp zašiel niekde do úzadia a môj život, by nabral úplne iný spád, lenže je to nemožné, bohužiaľ. Takže aspoň vďaka Clary a jej priateľom  som mohla tak trochu ochutnať aký je tieňolovecký život akčný a plný nebezpečenstiev.

Cassandra si ma získala, už len jej štýlom písania, postavami, zápletkami, vývinom celej knihy a zároveň ma šokovala, čo to s nimi vlastne porobila. Kniha má okolo 440 strán, ale ona sa čítala pomerne ľahko a ja som si  ani neuvedomovala, že som sa blížila ku koncu prvej časti.
Obrovské plus tejto knihy bol Jace. No, predsa ako inak. Brutálne úžasný mužský hlavný hrdina, ktorý srší sarkazmom a iróniu, ktorú ja osobne nesmierne zbožňujem. Nuda sa v tejto knihe ani veľmi neobjavovala vždy sa niečo dialo, ale ak sa náhodou nejaká taká časť objavila Jace vás vždy pobavil jeho hláškami, ktoré sú na nezaplatenie. Ďalšie plus v podobe postavy bol pre mňa Magnus Bane, veľkobosorák Brooklynu, ktorého ja osobne by som chcela mať doma :D A samozrejme nebezpečenstvo, ktoré sa tu objavovalo v podobe zlého Valentina. Nesmierne sa mi páčil aj vývin situácií a odhaľovanie Clarinej minulosti, ktorá sa odhaľovala pomaly, ale predsa nad všetkými informáciami som sa musela zamýšľať. Vždy, keď sa niečo nové odhalilo, tak mi to spôsobovalo menšie srdcové šoky.  Keď už spomínam srdcové šoky, tak by som rada podotkla, že opis Mlklivých bratov ma totálne vystrašil. Oni aj vo filme vyzerali zle, nie to ešte ich opisy z ktorých sa mi zastavovalo srdce a na tele objavovali zimomriavky. 
No, nemajte z nich strach :D
Len tak stoja a rozprávajú sa s vami cez myšlienky.
Kto by sa ich nebál?! 
No a samozrejme objavuje sa tu aj trojuholník Jace-Clary-Simon. Aby sme v tom mali jasno Simon je najlepší kamarát Clary, ktorého som si obľúbila, ale nie až na toľko ako Jacea.  Tento „zvrátený tojuhoľník“ nebol v tejto knihe až taký výrazný, ale predsa mi to liezlo tak trošku na nervy. A keď som si už myslela, že všetko bude dobré a cítila som sa konečne spokojná, po pár stranách sa karta obrátila o 180° a ja som lapala po dychu, preklínala som ich hrozný osud a kričala doma po každom nech mi dajú svätý pokoj, pretože som bola sakramentsky nahnevaná na Cassandru, ktorá moje ilúzie sfúkla ako domček z karát. To radšej ani neopisujem ako som sa cítila, keď som sa dostala na koniec knihy. Nevedela som, čo mám robiť, cítila som sa tak zmätene a moje pocity vo mne lomcovali ako jedna veľká búrka, ktorá nie a nie utíchnuť. Nevedela som, čo mám robiť a v kuse som si kládla otázku „Prečo?“
Odpoveď som ešte nedostala, ale viem že toto Cassandre, tak ľahko neodpustím. A strašne sa na ňu hnevám, pretože spoilerom sa proste neviem vyhnúť a keď som proste zistila niektoré veci, išlo ma roztrhnúť na cimp-campr.
No nič nemení na fakte, že túto sériu zbožňujem už teraz a som ňou posadnutá a aj preto jej dávam 5 hviezdičiek :3


 
P.S toto si nedokážem odpustiť, ale jediné čo mi tam vadilo boli gramatické chyby v preklade 


You May Also Like

0 komentárov