Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Christy Readeke Mayské proroctvo- Zápas o osud ľudstva

by - septembra 12, 2014

Autor: Christy Redaeke
Názov: Mayské proroctvo-Zápas o osud ľudstva 
Originál: Prophecy of Days- Book one: The Daykeeper´s Grimoire
Pokračovanie: áno, otázne je, že koľko častí má táto séria
Žáner: dobrodružný, "román"


Anotácia: Šestnásťročná Caity trávi prázdniny na starom hrade v Škótsku. Na stene svojej izby objaví tajomné znaky, ktoré sa jej postupne podarí rozlúštiť. Ide o staré mayské proroctvo. Dozvedá sa z neho, že v osude ľudstva má zohrať neľahkú úlohu spojenú s množstvom nebezpečných situácií. Caity sa musí rozhodnúť, či má na to dosť odvahy a síl.


Môj názor: 
Ak by sme spojili filmy Jack Hunter a Flynn Carsen a namiesto celkom pekných chlapov dosadili šestnásťročné dievča, ktoré sa ocitá v Škótsku a je úzko spätá s proroctvom, pravdepodobne by sme dostali túto knihu plnú tajomstiev, záhad, okorenenou  trochu humorom a rozkošnou opičkou, ktorá dokáže skladať origami.  

Je to doslova smiešne ako som zo začiatku hltala každú jednu stranu a v kuse sa pýtala: „Prečo som ju nezačala čítať skôr?“  Až teraz si postupom času uvedomujem, že tento dobrodružný, miestami romantický, príbeh nie je až takým dokonalým dielom, akým som si myslela. 

Caity ako postava bola v pohode jej myšlienkové pochody predsa dokazovali, že nie je až taká primitívna ako si jej extra múdri rodičia mysleli. Vtipné, sarkastické miestami až ironické poznámky hrdinov dodali knihe zaujímavý nádych humoru, ktorý sa bohužiaľ už v prvej polovice začal vytrácať. Alex, chlapec, ktorý sa jej páčil, dodnes som neprišla na to, čo ho robilo neodolateľným, bol tiež celkom schopný.  Na to, že v tom tom dobrodružnom dosť náročnom príbehu vystupovali celkom jednoduché a ničím nekomplikované (miestami primitívne) postavy bolo celkom prekvapujúce.

Škótsky ostrov a na ňom hrad, ktorého záhadná veža skrýva ešte záhadnejšie tajomstvá bola celkom príjemná zmena oproti ostatným knihám, ktoré sa „zmietajú v apokalipstických kŕčoch“, bohužiaľ nič netrvá večne. Autorka sa rozhodla, že hlavnú hrdinku pošle na Veľkonočné ostrovy. Fajn, tak prečo nie? Lenže žiadne šestnásťročné dievča by nedokázalo vymyslieť to čo vymyslela Caity. Proste to nedáva logiku! 
Takže nech som sa akokoľvek snažila ani za svet som sa nedokázala prinútiť sa vžiť do Caity, nech som robila čokoľvek.  A čím som sa viac blížila ku koncu tým väčší problém mi kniha robila. Dej nebol úplne predvídateľný a dokázal miestami prekvapiť. 
Nie som zvyknutá na takýto druh kníh. Dobrodružné knihy okorenené faktami, ktorých bolo až príliš veľa, nie sú práve moja šálka kávy. Informácie o Mayoch boli zaujímavé, ale po:

a) ako som spomínala bolo ich veľa
b) boli nudné a nezáživné
c) kým som sa dostala na koniec daného odseku, kde sa preberali fakty zabudla som o čom sa vôbec rozprávali. Jedným slovom- zložitý spôsob vysvetľovania.

Kniha je určená pre tých, ktorý milujú dobrodružstvo, nieže by som medzi tých ľudí nepatrila, ale jednoducho táto kniha ma neohúrila, bohužiaľ. No, najvtipnejšie na tom je, že najzaujímavejšia postava bola opička, ktorá dokázala skladať orgiami. 
Ale predsa túto knihu neodpisujem úplne. Aj keď, sa mi prvá časť nepáčila stále dávam šancu pokračovaniu. Snáď bude lepšia ako jednotka! 

You May Also Like

0 komentárov