Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Erebos-Hra, ktorá zabíja

by - októbra 02, 2014

Autor: Uršula Poznanski
Názov: Erebos-Hra ktorá zabíja
Originál: Erebos
Pokračovanie: Nie
Žáner: Triler

Anotácia: 
Triler, pri ktorom vám v žilách tuhne krv...
Erebos je počítačová hra s prísnymi pravidlami. Toho, kto ich poruší, čaká krutý trest alebo... smrť.
Erebos však dokáže splniť aj tie najtajnejšie priania.
Ako je možné, že hra o každom všetko vie?
Čo vlastne Erebos chce? 






Môj názor: 

Vďaka mini chrípkovému obdobiu, ktoré zasiahlo aj mňa som konečne dočítala Erebos.  Strašne som chcela, aby ma kniha nesklamala a naozaj som dúfala, že túto knihu budem milovať. Bohužiaľ...
Zaujímavý námet no menej zaujímavé spracovanie. Aj keď sa priznám, že na začiatku som žasla, ako autorka dokáže skomponovať dva svety do jedného.

Erebos je PC hra, ktorá sa šíri ako mor. Rýchlo a intenzívne. Samozrejme, že ľudia, ktorí dostanú záhadné CD netušia, že táto hra má oveľa horšie účinky ako spomínaný mor.

Celý dej sa odohráva v dvoch svetoch:
- na strednej škole, ktorá spestruje Nickovi život
- počítačová krajina, kde Posol pripravuje svoju armádu

Ani jedna z týchto možností nie je extra nijako príjemná, (hoci strednou školou prechádza každý jeden z nás) ale realita je oveľa vľúdnejšia než Erebos, kde máte len jednu možnosť si zahrať.

Prvý problém knihy bol samostatný Nick. A to že ženské hrdinky sú hrozné. -_- Dámy a páni, zoznámte sa s Nickom Dunmorom!
Chlapec je to nerozhodný! A aby toho nebolo málo aj zaľúbený do dievčaťa, ktoré hru odmieta. Ale prečo vlastne skupina ľudí Erebosa odmieta? Na to som v knihe neprišla. Hovorili v kuse, že je to zlá vec, ale.... Pravý dôvod som nedostala. Ale, prečo vyvolení tú hru nechceli?

Nick posadnutý videohrou bol strašný! Hotová katastrofa! Už som sa modlila, aby z tej hry vypadol a aby konečne dostal rozum. Trvalo to veľmi dlho, kým sa moja modlitba splnila. A potom ako mávnutím čarovného prútika Nick dostal rozum! Len škoda, že za také následky....
Ďalší problém bol v tom, že dej si miestami ako keby zasekol. Jednoducho také hluché miesta, ktoré miestami vadili.

Takže aby sme v tom mali jasno. Prvá polovica z polovice knihy sa skladá z opisov, ktoré sú dôležité, aby ste sa vžili do hry. Druhá polovica z polovice knihy je zas život Sariusa (Nick), ktorý je obohatený rôznymi bojmi, príšerami a ostatnými hráčmi, o ktorých absolútne nič netuší.
Až potom sa čítanie stalo zaujímavým, tak ako na začiatku. Ako náhle Nick bol z hry vonku, začal konať. Hľadať a riešiť. A poviem vám, že keby bola celá taká kniha ako druhá polovica, tak to mám zmáknuté za menej než tri dni. A netrápila by som sa s tým takmer dva týždne, ak nie viac.

Čítanie Erebosa by sa dalo prirovnať k húsenkovej dráhe. Raz ste hore a raz dole.  Na začiatku to bolo samé ACH! a OCH! Pre zmenu kúsok pred stredom knihy som sa trošičku strácala vo dvoch svetoch, ktoré sa trošku prelínali a takto sa to striedalo.  Ale nič nezmení môj názor, že Erebos je kniha, ktorá mohla vydať zo seba niečo viac. Nebolo to úplné sklamanie, ale predsa som čakala niečo dych berúce (hoci vyuzlenie bolo naozaj zaujímavé)  a totálne zamotaný príbeh, čo skončí totálnym masakrom. Hoci ak hľadáte niečo, čo je dokonale prepletené s rôznymi postavami, ktoré skrývajú tajomstvá, tak Erebos je kniha pre vás, už len z toho dôvodu, že každá jedna počítačová postava je nielen nebezpečná ale aj dôležitá na to aby Erebos mohol uskutočniť svoj plán. A nezabudnite Erebos nie je len obyčajná hra. Je to hra, ktorá riadi viac než len život postáv. 


You May Also Like

1 komentárov