Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

7 chriechov knihomoľa

by - decembra 21, 2014

Už len pár dní a na dvere nám klopú rýchlo blížiace sa Vianoce, ktoré budú bohužiaľ bez snehu, teda tak to zatiaľ vyzerá...  Hoci by nebolo od veci, keby nasnežilo aspoň tých 2,5 centimetra.  Ale teraz poďme k veci. Na blogoch už dlhšie koluje Tag/challenge 7 hriechov knihomoľa, do ktorého ma nominovala Sue(Zuzka), ktorej ďakujem!



Chamtivosť
Akú najdrahšiu a najlacnejšiu knihu máš doma?
*Rýchli pohľad na poličku a hľadanie v hlave, ktorá kniha koľko stála* úprimne väčšinou nakupujem knihy buď cez internet, kde ma to niekedy vyjde lacnejšie (a mám dohodu s mamou, že raz za mesiac si môžem objednať knihu do 10 eur, čo našťastie zacvaká ona)  alebo nakupujem knihy v kníhkupectvách, na ktoré sú zľavy, pretože rozpočet ma drží na tesno (Internát je sviňa, hlavne keď sa máte uživiť bez pomoci rodičov, ktorí vám dajú 40 eur na mesiac a vy musíte počítať aj s výdavkami do školy(( áno, moji rodičia sa ma snažia učiť hospodáriť s peniazmi))) takže málokedy sa mi stane, že cena kníh prekročí 12 Eur. Ale za Piatu vlnu som teda poriadne zacvakala, takmer 16eur. Ale stálo to za to!

Ahaaa ešte najlacnejšiu! Polovica mojej knižnice pozostáva z akcií, ale mám taký pocit, že trilógia Vlci z Mercy Falls. Jedna časť stála okolo 2 eur.

Hnev
Ktorý autor v tebe vyvoláva hnev?
Húha! *letmý pohľad zas na poličku* Tých je dosť! Rainbow Rowellová za Eleanor a Park (Ten koniec!) Gayle Formanová, ktorá tak zakončila If I Stay, že ach! Načo sa rozčuľovať?! (Nezabudnite mi pripomenúť, že by som mala na ňu napísať „recenziu“). Michelle Hodkinová myslím, že tí čo ste čítali Maru poznáte tie konce! Ale samozrejme hnevám sa len tak na oko :D popravde zbožňujem týchto autorov a je ich oveľa viac, ale žeby som sa na niekoho hnevala v tom pravom slova zmysle? To ni- Katarína Soyka! Už prosím nikdy viac!

Žravosť
Ktorú knihu môžeš hltať znova a znova?
Málokedy si prečítam jednu knihu dvakrát nebodaj viackrát, hoci.... Prvú časť Harryho Pottera som čítala asi trikrát, Vykúp moje srdce od Meg Cabotovej dvakrát, ale úprimne mám tendenciu si zapamätať strany, kde sa odohrávajú moje obľúbené časti, ktoré som si zvykla v knihách čítať dookola. Niektoré Pasáže z Mary budem vedieť za chvíľu zarecitovať, pasáže z 50 odťieňov tie už naspamäť poznám a o Dublin street radšej ani nehovorím :D
Ale teraz vážne! Závisí to od toho akú mám náladu, keď chcem niečo romantické tak siahnem po romantike, pretože vtedy si myslím, že tá kniha je dokonalá. A keď chcem niečo dystopické tak siahnem napríklad po Pasci alebo Horúčke.... záleží vážne od nálady...

Lenivosť
Akú knihu si kvôli lenivosti zanedbala?
Taká moja menšia ,nazvime to úchylka, okrem voňania kníh, je že za každú cenu knihu dočítam! Aj keby tehly padali z neba! Takže....Katarína Soyka a jej Lokaj, ktorý s prepáčením bol naozaj zlý. Ako nejaká nevydarená poviedka na Internete. Ale ružovo to nevyzerá ani s druhou časťou Sukuby, ktorú som nemala v ruke už asi týždeň (V tom tom období som nemala v ruke žiadnu knihu, teda ak nerátam E-book) Ale je ich tu viac, bohužiaľ bolo to dávno,čo som ich začala čítať a nedočítala som ich, takže názov a autora si odo mňa nežiadajte! :)

Pýcha
O ktorej knihe hovoríš, aby si vyzerala inteligentnejšie?
U nás v triede to je tak, že takmer nikto nečíta. Takže teoreticky o žiadnej, pretože ich to ani nebaví počúvať, tak ako ani moje okolie, ale stačí spomenúť, YA, NA alebo dystópiu, ktorú si mýlia s utópiou a sú zvedaví, čo to znamená. A keď im to vysvetľujem, tak sa cítim ako Boss! :D

Chtíč (nie je to náhodou vášeň? o.O alebo niečo v tom v zmysle chcený? o.O Ha je to žiadostivosť! )
Aké vlastnosti si ceníš na mužských a ženských postavách?
Zaujímavá otázka....
Nejako to nerozdeľujem na mužské a ženské vlastnosti, podľa mňa postava ako taká by mala byť zaujímavá a hlavne pre čitateľa, aj tak trochu záhadná, mala by ma vedieť prekvapiť, to však nie je vlastnosť, ako taká....
 Takže ženská alebo mužská postava, to je jedno, by mala byť odvážna, trochu rebelantská, cieľavedomá, zodpovedná,..... múdra (nie príliš, zas nepreháňajme),...starostlivá(obzvlášť u mužov, pretože my ženy zbožňujeme, keď sa chlap o nás stará a rozmaznáva a o nič iné to nie je ani v knihe).... a kopu iných..... plus postavy, ktoré sú arogantné milujem!

Závisť
Akú knihu by si si najviac želal/a dostať ako dar?
Hehe, to nechcete vedieť, tých kníh nie je málo.
Strašne chcem záverečnú časť TMI Mesto nebeského ohňa, doslova odpočítavam dni jej vydania v slovenskom jazyku, Pekelné stroje, ktoré majú skvelé ohlasy,  Kódex tieňolovcov, Kroniku Magnusa Banea- To je od Cassandry asi všetko! Ďalej tu máme Divergenciu, Škola dobra a zla, Legenda, Selekcia, ...... Ale viete čo? Mne by úplne stačilo, keby ste mi dali kreditnú kartu s neobmedzeným limitom, poslali ma do Panta Rhei alebo do Martinusu a ja by som si nakúpila. Takže kreditná karta by bola geniálna :D

Ešte raz ďakujem Sue (Zuzke), že ma nominovala (menšia reklama, ak kliknete na jej meno, odnesie vás to na jej blog) už ani neviem, kto robil a kto nie tento tag, takže keď chcete, tak si ho urobte a hoďte mi link do komentárov :)

Och, ale bola by som rada, keby tento Tag urobila Lucka! :)

You May Also Like

2 komentárov

  1. Júj pěkné odpovede! :)) Strašne som zvedavá ako bude vyzerať City of Heavenly Fire po slovensky (myslím hrúbku) lebo som dostala tú anglickú verziu a to ti teda poviem, tá je tak obrovská, že keby ju niekomu hodím do tváre, je na mieste mŕtvy! :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem! Ja som videla aj maďarskú verziu, ale mne sa zdá, že oproti originálu je o niečo "tenkšia", hoci úprimne ani z jednou by som nechcela dostať po tvári :D

    OdpovedaťOdstrániť