Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

35 dievčat. Jeden princ. Životná šanca. To je Selekcia!

by - januára 25, 2015


Názov: Selekcia
Originál: The Selection
Autor: Kiera Cass
Diel: 1/5
Pokračovanie: The Elite
Žáner: dystópia, YA
 Pre tridsaťpäť dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Potom sa zoznámi s princom Maxonom. Postupne začne prehodnocovať všetky svoje dovtedajšie plány – a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.



Bezpochyby každého zaujme nádherná obálka, ktorá je úplne úžasná! A pri pohľade na ňu nás hneď napadne, že by sme od nej mali očakávať niečo romantické a dievčenské. Čo zas nie je ďaleko od pravdy, ale nie je to úplne presné....

Svet, ktorý možno nebol až tak zaujímavý, teda ak nerátame to, že bol rozdelený do osem kást, čím väčšie číslo kasty, tým horšie pre vás a pre vašu rodinu, bol celkom "normálny". To, že si princ v reality show vyberal svoju manželku a zároveň budúcu kráľovnú je len detail, tak prosím nedramatizovať!

America Singer, naše ryšavé dievča s trefnými poznámkami brániaca sa zaľúbiť do princa Maxona a s túlavými myšlienkami, ktoré sa motali takmer večne okolo Aspena, nebola až taká hrozná, ako sa na prvý pohľad zdá. Možno ma vytáčala na pár stranách a to hlavne na začiatku, ale potom sa to začalo pomaly ako keby zlepšovať. teda presnejšie, keď pri nej bol Aspen mala som ju sto chutí roztrhnúť, ale ako náhle Aspen zmizol zo scény, dievča ako keby si začalo "uvedomovať" o čom to všetko je. Ale, čo sa musí uznať, je že America ako jediná zo súťažiacich sa neskrývala za nádherné šaty a za make-up. Jednoducho bola sama sebou- úprimná. (Čo na srdci to na jazyku)
Presne tak, Aspena som si neobľúbila. Bol to tvrdohlavý, chlap, ktorému ešte mlieko stekalo po brade a neskutočne hrdý ako páv!  Pretože to ON by sa ma mal starať o ňu a nie naopak. No, nehovor! Na tvojom mieste by som radšej mlčala.  Jednoducho ma hneval,  so svojou hrdosťou a s tým svojím postojom k veci. Asi, tí ktorí čítali knihu ma chápu.....
A potom tu máme Maxona...
Ak jedného nenávidíte, tak toho druhého by ste mali milovať, nie? Takže, áno, Maxon ma dostal. Neviem, čím to bolo, ale jednoducho, on bol tak.......sladký?! Myslím, že to nebolo len tým, ale tým ako sa správal a bol úplne iný ako ho vnímala America, resp. jeho národ pred Selekciou. Jednoducho bol...sladký.

Neviem, presne, kde, ale čítala som, že Selekcia je vlastne Hunger Games v sukni. Čo ma úplne rozosmialo, pretože tá predstava bola vtipná. Až na to, že vtedy som knihu nečítala. Až teraz si uvedomujem menšie mini súvislosti. A úprimne nevadí mi to...
A úprimne skôr než som začala čítať Selekciu som myslela na tú pofidérnu tureckú telenovelu Sultán. (Bola to vôbec telenovela?) Veď uznajte jeden Sultán, v našom prípade princ a tridsaťpäť krásnych dievčat. Hotový hárem a sen každého chlapa.
Očakávala som trochu drsnejšie zaobchádzanie dievčat medzi sebou. Nejaké bitky, možno slovné urážanie, ale na moje počudovanie to bolo až príliš také mierne. Okrem pár faciek a škaredých slov, ktoré niekedy boli urážlivé sa v knihe neudiali žiadne babské bitky, kde by si ťahali vlasy a kopali sa navzájom, čo je škoda. (A teraz neberme do úvahy, že Selekcia mala prísne pravidlá, ktoré sa trestali)

Selekcia nie je dokonalá kniha. Nemožno ju porovnávať s Hunger Games alebo s Divergenciou, ale je to kniha o rozhodnutiach, ktoré ovplyvnia vaše kroky v budúcnosti. Nie je to kniha, ktorá vám vyrazí dych, ale skôr len si pri nej príjemne oddýchnete a sledujete udalosti, ktoré vám kniha ponúkne. Budete očakávať viac tajných prechádzok, tajných rozhovorov a ďalšie vpády rebelov.
Áno, čítate dobre. Každý národ má svojich nepriateľov a Illea nie je na tom o nič lepšie. Selekcia nie je kniha len o nosení pekných šiat, jedení a pití čajíku v ružovom salóniku či o "bojovaní" o princovo srdce.  Aj keď ma trochu sklamalo, že tých vpádov bolo málo. Takže dúfam, že v Elite ma čaká veľa dievčenských bitiek, aspoň tých slovných, a kopu vpádov rebelov.

You May Also Like

0 komentárov