Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Nebezpečně krásný alebo všade samé víly

by - augusta 31, 2015


Autor:  Melissa Marrová
Názov: Nebezpečně krásný
Originál: Wicked Lovely
Diel: 1/5
Žáner: YA, fantasy

Strhující a temný pohádkový příběh o dívce, která má zachránit říši víl a elfů a stát se jejich královnou.Málokdo z obyvatel Huntsdalu tuší, že existuje ještě jiný svět, svět elfů a víl. Svět plný tajemství a nebezpečí, který je smrtelníkům zapovězený. Aislinn vidí víly od narození, ale nikdy netušila, že ve světě éterických bytostí, před nimiž celý život utíká, bude muset sehrát zásadní roli. Vše se pro ni změní v okamžiku, kdy se setká s Keenanem, letním králem. Ten v ní spatří svou královnu, kterou marně hledá již tisíc let. S její pomocí má zachránit svět letních elfů i lidí před zlovůlí kruté zimní královny. Najde v sobě Aislinn dostatek odvahy, aby podstoupila osudovou zkoušku? Bude ochotná riskovat vlastní život, aby pomohla nebezpečně krásnému elfovi, kterého ani nezná?
Keď sa povie slovo víla, čo si predstavíte? Mňa automaticky napadne tá malá okrídlená vec Cililing  z Petra Pana, ktorá bola milá, dobrá a na nervylezúca. Našťastie, v tejto knihe pojem víla znamená niečo nadľudský krásne, prefíkané a o to viac nebezpečné. Takže nič ako Cililing alebo Zvonilka, či ako sa to volá neočakávajte. Za to pomstichtivé potvory s peknou tvárou, za ktorou skrývajú skazenosť.

Po dočítaní anotácie a pár recenzií som si uvedomila, že tú knihu si chcem prečítať. Dokonca som bola, tak nadšená, že som úplne zabudla na fakt, že z neznámych dôvodov víly neobľubujem. Takže zo začiatku som mala taký menší problém sa začítať a nedokázala som vnímať celý príbeh, tak aby som z neho niečo aj vyťažila. Tento raz problém nebol v hrdinoch, ale skôr vo mne, pretože moja menšia averzia voči vílam prerástla do väčšej averzie. A nepomáhalo ani to, že tie víly a elfovia  boli teoreticky zlí.

Aislinn určite patrí medzi tie tvrdohlavé hrdinky, ktoré však nie sú iba prázdne schránky s peknou tváričkou a kopou hnoja v hlave. Vie, čo chce a snaží sa to aj docieliť. Bojuje za svoju slobodu, ale zároveň dokáže pochopiť, že niekedy kompromis je viac ako pocit víťazstva z malej slovnej bitky. Jediný problém, čo som na Aislinn nechápala bol ten, že svoj dar alebo prekliatie nevyužila, aj keď chápem, žeby to bol risk, pretože tie okrídlené bájne bytosti boli naozaj otravné. Aislinn to považovala za prekliatie, ja som to považovala za skvelý dar, aj keď sa jednalo o víly a elfov. Ale aj tak Aislinna ignorácia bola zbytočná, pretože osud a hlavne Keenana sa zbaviť nedá...

Keenan, kráľ letného dvora, ktorý už tak dlho hľadá svoju kráľovnú, až mi ho chudáka niekedy prišlo ľúto, pretože toľko storočí sa už trápi sám, že ho nejde miestami nepoľutovať, bol viac než zaujímavý. Dokázal v sebe dusiť pocity, ale na druhej strane sa v nich dokázal aj stratiť. Bol trošku miestami arogantný, ale bol džentlmen a v prvom rade myslel na svoj dvor a na svoje povinnosti ako sám na seba. Znie to ako opis dokonalého vládcu, nie? To však by mal disponovať aj veľkou mocou, ktorú bohužiaľ nemá, kým nenájde svoju kráľovnú.

A teraz vás idem vyviesť z omylu, že ako náhle sa objavil Keenan, tak Aislinn sa bezhlavo doňho zaľúbila a odišla s ním bývať do jeho pevnosti, kde mali kopu malých čarovných stvorení.

Pretože akokoľvek sa Keenan snažil Aislinn ho vo svojom živote nechcela. Nemala oňho záujem. Odmietala ho, aj keď vedela, kým skutočnosti Keenan je a snažila sa mu vyhýbať. Okrem toho je to oveľa viac komplikované, pretože Aislinn je úplne pobláznená svojím najlepším kamarátom-sukničkárom Sethom a Keenan má zas zvláštne puto s tzv. zimnou dívkou Doniou, ktorá mu bola predurčená ešte pred Alissou, avšak neprešla skúškou. A veci, vzťahy medzi tými to štyrmi hlavnými postavami sa ešte viac v priebehu knihy komplikujú. Je to ako spleť pavúčej sieti. Veľmi komplikovanej pavúčej sieti, ktorá sa stále viac a viac zamotáva.

Víly, nevíly, ale u autorky oceňujem, že si na vzťahoch medzi postavami dala záležať a poňala to úplne iným smerom, predsa, keď si teraz porovnáme iné knihy oproti Wicked Lovely, tak, ktorá hrdinka odolala hl. hrdinovi? Žiadna. Aj preto Aislinn  patrí medzi tie, ktoré vedia, čo chcú a Keenan medzi vytrvalých chlapcov, ktorý môžu mať a dostanú ktorúkoľvek, ale na Aislinn ako keby jeho šarm neučínkoval. A o to viac som si Aislinn vážila. 

V podstate tento príbeh je úplne iný s akými som sa doposiaľ stretla. Nielenže je to vôbec prvý príbeh, ktorý som čítala a boli v nich víly v hlavných úlohách , ale aj celý ten spôsob akým to bolo podané. Niekedy som sa nedokázala začítať a len tak mi oči prechádzali po písmenách –prvá polovica knihy, a inokedy som sa zas do príbehu až, tak v žila, že som ju mala problém odložiť- druhá polovica knihy. Síce miestami sa tam ako keby nič neriešilo, len Keenan sledoval Aislinn a plietol sa jej do života, čo raz častejšie, Aislinn trávila takmer všetok svoj čas u Setha, ktorému zjavne nebola ľahostajná a Donia sa zas snažila varovať Aislinn pred Keenanom, pretože pravidlá hry sa museli dodržovať. Ako naháňačka, ktorá nemala konca kraja. A ešte aj Kennanova matka hrala okrem tejto nekonečnej hry aj svoju vlastnú hru, ako zničiť vlastného syna. Veď vravím, že je to komplikované,ale aj premyslené!

Ale aj napriek tomu, ak nevezmem do úvahy prvú polovicu knihy, ktorá ma vôbec nebavila, tak to bolo celkom príjemné čítanie. Bolo to originálne, ale nie až do takej miery, aby som z toho padla na zadok. Malo to miestami šmrnc, ale taktiež aj nudné a nezaujímavé pasáže. 
Rozmýšľam nad tým, že keby som odmalička mala rada tie okrídlené bytosti, tak možno túto knihu milujem, ale tým, že ja víly neznášam nemám rada, tak som celkom rada, že som si ju prečítala. Nebola to až taká katastrofa, takže ak máte radi víly, tak myslím, žeby vám kniha celkom vyhovovala, ak by ste nemali prehnané očakávania. Ale na druhej strane, tí čo víly neobľubujú, tak táto kniha vás neprinúti si ich obľúbiť, to radšej zostaňme pri tej potvore Cililing.

Za recenzný výtlačok ďakujem internetovému obchodu Megaknihy.sk


You May Also Like

0 komentárov