Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Len počúvaj alebo keď ticho je hlučné

by - októbra 24, 2015


Autor: Sarah Dessen
Názov: Len počúvaj
Originál: Just Listen
Diel: ---
Žáner: YA, contemporary

Ešte pred rokom bola Annabel dievčaťom, ktoré má úplne všetko – alebo aspoň túto rolu hrala v televíznej reklame. Odrazu však nemá nič. Jej najlepšia priateľka Sophie ju opustila, šťastie v rodine ničí anorexia staršej sestry a v školskej jedálni si nemá ku komu prisadnúť. Ale len dovtedy, kým nestretne Owena Armstronga. Vysoký podivín, hudbou posadnutý Owen je polepšený darebák, ktorý je odhodlaný hovoriť ľuďom vždy len pravdu. A možno práve on môže Annabel pomôcť vyrovnať sa s tým, čo sa jej prihodilo v tú noc, keď so Sophie prestali byť kamarátky.



O Sarah Dessen som už počula, ale nikdy som nemala možnosť si od nej prečítať nejakú knihu, až teraz a poviem vám, že to bolo dosť čudné čítanie- hlavne zo začiatku. Ale poďme pekne poporiadku.

Annabel, dievča, čo malo perfektný život a môžeme povedať, že aj sľubnú kariéru modelky, avšak od tej onej osudnej noci sa všetko zmenilo. A z obľúbenej Annabel sa stal vyvrheľ, takým akým bola aj predtým a tá vec s modelingom, tak to je posledné na svete, čo by asi chcela robiť. Až kým si neprisadla k Owenovi, tak jej ticho nevadilo.  Tu máte stručný popis, ktorý doslova kričí, že toto by mala byť taká jednohubka , ktorá vás s ničím nemá zaťažovať a majú tu byť tie samé klišé veci, ktoré mi tak lezú na nervy- samozrejme, že tu také veci boli, ale! Možno to bolo trochu podané inak... 
Len počúvaj
Autorka má dosť špecifický štýl, chvíľu trvá kým sa začítate, takže na prvých sto až stopäťdesiat stranách vás kniha nemusí baviť a každá jedna činnosť sa vám bude zdať zaujímavejšia než Annabel a jej príbeh. Hoci Annabel bola trochu utiahnutá a každému chcela vyhovieť, s čím ma vedela neskutočne vytočiť, svoj názor si takmer vždy nechala pre seba, čo je ďalšia vec, čo ma na nej neohúrila. Snažila sa byť nenápadná a zároveň bola každému na očiach, každý deň v škole alebo v telke, takže ohováraniu sa jednoducho nevyhla.  Owen bol zas presný opak Annabel. Čo na srdci to na jazyku. A okrem toho, že vždy hovoril pravdu, tak mal záľubu v čudnej hudbe a tým myslím naozaj čudnú. Skvelé hlášky, hlboké myšlienky a čudná záľuba...jednoducho to celé vystihuje Owena.  A ako to býva zvykom niečo alebo niekto musí spojiť dvoch úplne odlišných ľudí z odlišných svetov. Takže Annabel sa vlastne pri Owenovi učí vnímať svet jeho očami, hoci si to ani neuvedomuje. Bola pri ňom uvoľnenejšia, viac si verila a postupom času pochytila od Owena pár vecí v správaní.

Aj napriek tomu, že Annabel bola taká aká bola, tak príbeh ako som hovorila zo začiatku bol dosť nudný, pretože autorka sa rozhodla, že zo začiatku nám predstaví Annabel a jej minulosť, neviem, čo bolo nudnejšie či Annabeline spomienky na detstvo alebo Annabeline búrlivé začiatky. Našťastie okrem Annabeliných problémov sa tu riešia aj problémy, ktoré sú v dnešnej dobe dosť aktuálne a stále viac a viac mladých dievčat  trpí podobnou poruchou. Začo som samozrejme veľmi rada, pretože z osobných dôvodov som sa vedela vžiť s jednou z Annabeliných sestier a tie časti sa mi čítali oveľa lepšie. A potom sú tu scény, ktoré som zbožňovala a to presnejšie s Owenom. Ako som hore vyššie spomínala Owen bol jednoducho hlboká myšlienka tu, hlboká myšlienka tam a navyše je jeden z tých, ktorých si obľúbite hneď, pretože vidia veci úplne inak ako obyčajní ľudia a to nebol ani umelec. A teraz, čo keby sme sa začali venovať tej drzej, arogantnej, namyslenej, falošnej a hlavne naivnej- aj keď nie v pravom slova zmysle, Sophii? Och, vlastne nie, netreba, pretože som vám ju presne do detailov opísala.

Pre zmenu druhá polovica, kde sa to konečne všetko začalo rozuzlovať, hoci to ani nebolo také prekvapivé, pretože dej bol trochu predvídateľný, sa mi čítala oveľa lepšie nehovoriac o tom, že ma to aj viac bavilo. A priznám sa niekedy mi prišli len tak slzy do očí- v poslednej dobe som strašná citlivka.

Len počúvaj má nádherné myšlienky, odlišný štýl, na ktorý si musíte zvyknúť, aktuálne problémy a silu priateľstva, ktoré sa síce zdalo, že v troskách, ale čas a hlavne odpustenie dokážu urobiť zázraky, takže na také zimné večery ako stvorené. 

You May Also Like

0 komentárov