Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Dark Star alebo keď je vaša mama niečo podobné ako Superman

by - apríla 21, 2016


Autor: Bethany Frenette
Názov: Dark Star
Diel: 1/3
Žáner: YA, Urban fantasy

Audrey Whitticomb has nothing to fear. When your mother is the most powerful superhero in the Twin Cities, it's hard not to feel safe. But when Audrey is lured into the night air by something most definitely not human, the time for feeling safe is over. Now Audrey knows the truth: her mom doesn't just stop criminals. She fights Harrowers-merciless beings who were trapped Beneath eons ago. Some have managed to claw their way into our world, and they want Audrey dead because of who she is: one of the Kin. There is some good news, though. Audrey has powers of her own. Being able to read someone else's mind and glimpse the future can be very useful. If she's able to get close enough to Patrick Tigue, a powerful Harrower masquerading as human, she could use her Knowing to figure out his next move. But it won't be easy, not if Leon, her mother's bossy, infuriatingly attractive sidekick has anything to do with it. Lately, he hasn't let Audrey out of his sight.When an unthinkable betrayal puts Minneapolis in terrible danger, Audrey discovers a wild, untamed power within herself. It may be the key to saving herself, her family, and her city. Or it may be the force that destroys everything-and everyone-she loves.


Po prečítaní anotácie ako je u mňa zvykom som sa do knihy pustila s veľkým očakávaním. Predsa ešte som nečítala žiadnu knihu, kde by niekoho rodič bol superhrdina, takže som mala tú potrebu si túto knihu prečítať. Vlastne som to považovala za moje menšie poslanie. Ale ak by ma niekto varoval, že kniha má lepšiu anotáciu ako celý dej, tak by som sa do knihy možno ani nepúšťala.

Dark Star (Dark Star, #1)Mať mamu, ktorá chráni mestečko pred superzloduchmi vôbec nie je jednoduché, ale mať mamu superhrdinku, ktorá má tajomstvá je ešte horšie. Audrey by o tom vedela rozprávať, lenže pravdepodobne by vám veľa toho nepovedala, pretože jej maminka ju drží v bezpečí a ani za svet jej neprezradí jej pravý pôvod alebo napríklad informácie o jej otcovi. Takže by vám maximálne prezradila, že jej mama je superžena v prestrojení, ktorá vám nakope zadok, ak to niekomu poviete. Takže toľko o tom.... Audrey nie je ničím výrazná a ani špeciálna, teda je dosť špeciálna, ale vo svete hrdiniek by sa pri Celeana Sardothien alebo Rose Hathaway rýchlo stratila. Audrey pre mňa bola plochá, nevýrazná postava, pri ktorej som si myslela, že sa v priebehu knihy bude vyvíjať nejakým smerom. Najväčší problém bol ten, že ona sa pritom pohýnaní dopredu často zastavila na dlhú pauzu. Jednoducho stála na jednom mieste a ani sa neobzrela za seba a už vôbec nie pred seba. Niektoré veci robila bezhlavo, inokedy nerobila vôbec nič. Len tak nechala všetko plávať a snažila sa pochopiť, čo sa to sakra v jej živote deje. A ja som to snažila tiež pochopiť. Síce bola sarkastická a snažila sa svoj život žiť, tak ako všetci ostatní, veľmi sa jej to nedarilo.
Jediná vec, čo sa mi na tom pozdávalo zo začiatku bol Leon. Hlavne jeho vzťah s Audrey, pretože sa tu črtalo hate-love vzťah, lenže ak máte nevýraznú hrdinku a nevýrazného hrdinu nič to s vami pravdepodobne neurobí, takže moje nadšenie padlo, tak rýchlo dole ako ešte nikdy predtým. Síce iskrenie medzi nimi bolo, také maličké, že by vám to nestačilo ani na zapálenie papiera, ale aspoň tam bolo. Leon bol....taký ten tajomný chlapec bez rodičov, čo pozná to tajomstvo a v rukách skrýva ešte ďalšie. Ale nič viac. On sa držal v úzadí a ona zas si maximálne pripustila to, že je pekný. Ale čo sa cenní najviac, tak pri ňom Audrey vedela svoj sarkazmus krásne prejaviť. Aspoň som sa sem-tam zasmiala, keď už som neskákala tri metre a dvadsať vždy keď sa pri ne Leon objavil.
Síce ani jeden z nich mi neliezol na nervy- mala som šťastie, tak to nemôžem povedať o vedľajších postavách. Síce boli aj svetlé chvíľky, ale málokedy. Samozrejme, že vedie Audreina mama, ktorá nebola zlá, ale klamať o pôvode dcéry, bolo dosť hlúpe. Mohla predísť napríklad tomu, že jej dcéra by sa nemusela začo voči postaviť démonovi, ktorý ju zastihol nepripravenú. Okrem toho to je tajnostkárstvo mi vážne liezlo krkom. Na druhej strane postava detektíva bola jedna z tých zaujímavejších. Veľa priestoru však nedostal.

Hej, napísala som démon. Nie je to len o tom, že niekto má mamu superhrdinu. Rozdelenie na Harrower či Guardan je len začiatok. Je to komplikované, a ak sa nesústredíte pri vysvetlovaní pôvodu, tak sa stratíte ako ja. Myšlienky mi blúdili kade-tade a potom som musela listovať dozadu a hľadať, kde som to prehliadla. Nakoniec to nebolo nič zložité, len komplikované. Akcia v tejto knihe je všelijaká. Niečo sa zomelie na začiatku a potom na konci. Zrejme, autorka chcela v čitateľoch vzbudiť dojem napätia, ale u mňa to veľmi nezabralo. Väčšinou som sa nudila, a to že mi kniha prišla nekonečná mi veľmi nepomáhalo. A nepomohli ani záhadné zmiznutia.

Je mi celkom ľúto, že to dopadlo, tak ako to dopadlo. Myslela som, že to bude niečo úplne iné. Viac zamerané na to, aké je to mať matku, ktorá je superhrdinka, ktorá pred vami tají dosť dôležité informácie. Lenže celý príbeh prevážajú fantasy prvky, ktoré mne nesadli. Miestami mi to prišlo nudné- teda väčšina knihy, autorkin štýl mi zjavne nesadol, lebo pravdepodobne by som s tým netrápila, takmer tri týždne, nápad som precenila a nič iné pre mňa ako slabý priemer, veľmi slabý, nemohol zísť. A verte či nie hnevá ma to. Takže, ak plánujete čítať Dark Star, tak pozor, čo od toho očakávate. Hlavne sa nesústreďte na fakt, že jej mama je superhrdinka a bude to v pohode.

You May Also Like

0 komentárov