Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Middle grade knihy alebo návrat do detstva

by - novembra 26, 2016


Síce už nie som cieľová skupina Middle grade kníh, ale čert to ber! Dnes som si pre vás pripravila pár kníh, pre mladších čitateľov, ktoré mi prešli po pod ruky a zaujali ma. Síce je pravda, že niektoré z nich som čítala ešte pred tým, než sa mi do rúk dostal občiansky preukaz alebo som ledva mala 10 rokov, ale doteraz si na dej a postavy pamätám. Verím, že viacerí z vás tieto knihy budú poznať, nie sú to žiadne novinky a možno vás inšpirujem ku kúpe vianočného darčeka pre mladších členov rodiny.



Harry Potter
(J.K. Rowling) 
Začnime s klasikou. Kto by nepoznal Harryho? Harry Potter patrí stále medzi najznámejšie knihy vôbec. Pochybujem, že by ho niekto nepoznal a nevedel, že filmy sú podľa kníh. A mám pocit, že to nejaký špeciálny komentár ani nepotrebuje. Síce ja som aktuálne dočítala  len tretiu časť, čo je hanba, pretože prvú časť som čítala pred deviatimi rokmi, keď som mala neškodných desať. Môj brat je zarytý fanúšik a čaká kedy sa mu do ruky dostane piata časť. (To ešte netuší, že jeho veľká sestra najskôr musí prelúskať aj štvorku, až potom sa môžeme baviť o kúpe ďalšej časti :D )


Oksa Pollocková
(Anne Plichot, Cendrine Wolf)
Pamätám sa na Vianoce, keď som dostala prvé dva diely z tejto série a doteraz mám papier založený v druhej časti, ktorá smutne leží na poličke a je nám všetkým jasné, že to dočítané, tak skoro nebude (číže čítaj nikdy). Oksa Pollocková je podľa mňa Harry Potter v sukni, aj keď podobnosť tam je fakt minimálna, ale nemohla som si pomôcť. A myslím, že jeden Harry v mojom svete úplne stačí. Síce príbeh sa najskôr odohráva vo Francúzsku, neskôr sa presúvame do Londýna, kde Oksa zistí, že okrem levitácie a ovládanie ohňa dokáže oveľa viac. Navyše už v prvej časti viete, že sa tam objaví ľúbostný detský trojuholník medzi záhadným chlapcom a najlepším kamarátom....Ale malo to aj svoje výhody, čo sa týka ľahkého humoru a niektoré situácie boli naozaj zaujímavé. Takže si myslím, že milovníci Pottera, aj keď nie každého, by to mohlo baviť. 

Zachránený somárik
(Mary Hooper)
Asi jedna z mojich najobľúbenejších kníh vôbec, čo sa týka môjho detstva. Zachránený somárik má v sebe všetko, čo som ako dieťa potrebovala. Je to vtipné, milé a smutné zároveň a koniec nie raz ma chytil za srdce. Navyše jedna postava sa tam volala ako ja a zo začiatku bola riadna detská mrška :D Je to v mene XD  je to vážne útla detská kniha, ktorá poteší milovníkov zvierat (veková kategória 8-12, ale tá dvanástka je riziková :D )

Denník princeznej a lá všetko od Meg Cabotovej
Ok, jediné, čo som nedočítala bol Môj sused je božský, ale tak no.... Meg je skvelá. Má neskutočný humor a jej hrdinky sú zväčša nemotorné, ale jej tvorba je pre dievčenskú tínedžerskú dušu ako balzam. Denníky princeznej čítala určite väčšina z nás a stavím sa, že ich milujete rovnako ako ja. Veď Miu sa nedá neobľúbiť! Navyše ešte vtedy možno nebola taká ohraná téma, keď sa škaredé káčatko premenilo na krásnu labuť, aj tak, aj keby bola tak si myslím, že nám je to v tom veku asi jedno, lebo proste keď máte trinásť a vyzeráte ako chlapec, alebo v tom horšom prípade ako škaredý chlapec a ste dievča (ehm, vlastná skúsenosť), tak nesnívate o ničom inom, len o tom, že raz budete predsa mať nejaké tie ženské krivky a normálnu tvár s vlasmi, čo sú celkom schopné, o obočí pomlčím :D

Všetko od Thomasa Brezinu a tým myslím všetko!
Vidíte meno Thomas Brezina? Berte! Odporúčam Princezná Pia, ktorá je geniálna! Tak tiež Baby v akcii!  Mačací gén a pokračovanie Nový začiatok! Kým séria Baby v akcii sú pre mladšie ročníky 10+, ale aj tak je to skvelé, vtipné a ja som sa do Brezinovho štýlu zamilovala :D Jop, mala som cca 13 :D Ale nič to nemení, že Princezná Pia je podľa mňa jeho najlepšia kniha, po dočítaní som bola paranoidná a bála som sa aj obrazu Hanny Montany, čo mi visel nad posteľou. 

Som si teraz uvedomila, že som to mohla zaradiť do Top 5 XD Máte aj vy nejaké detské knihy, ku ktorým sa aj teraz s radosťou vraciate? Okrem Harryho, je mi jasné, že viacerí z vás sa k nemu často vraciate. Alebo nejakého autora? 

You May Also Like

2 komentárov

  1. Harry Potter je proste klasika :D
    Ja som od Thomasa Brezinu čítal Klub záhad, keď som mal asi tak desať :D Pamätám si, ako všetci chodili do školskej knižnice a požičiavali si tieto knihy len kvôli tomu, že tam boli tuším okuliare?, bez ktorých si nemohol vidieť určité texty :D :D
    Super článok!! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa Klubu záhad zo záhadných okolností bála :D Ale tie okuliare boli mega, dokonca ich mám niekde doma :D

      Odstrániť