Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Scarlet alebo Červená čiapočka, ktorá si nedá pozor na vlka

by - decembra 28, 2016

Autor: Marissa Meyer
Názov: Scarlet
Originál: Scarlet
Diel: 2/4
Žáner: re-telling
 
Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…
Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě.


Môj názor: 

Už je to viac než rok, čo som čítala Cinder a stále som z nej rovnako nadšená ako keď som ju vtedy pred rokom čítala. To, že som sa nevedela dopracovať k pokračovaniu je menší detail, ale aj tak nastal ten osudný deň a ja som sa konečne dostala aj ku Scarlet (ktovie kedy sa odstanem ku Cress).

Na Scarlet som sa tešila asi dvakrát viac ako na Cinder, už len z toho, že tam vystupuje Vlk, na ktorého som bola veľmi zvedavá. A nebudem klamať cítila som tam hate-love vzťah. Na to prišlo menšie sklamanie, ale o tom neskôr. Marissa Meyer píše neskutočne pútavo, jednoducho raz začnete a neviete sa od knihy odtrhnúť. Navyše sa tu striedali kapitoly z pohľadu Cinder a Scarlet. Kým Cinderine časti boli fakt super. Káble a stroje a všetko okolo toho-fakt ma to ku koncu bavilo viac než na začiatku, tak Scarletine časti sa striedali s akčnosťou a zamilovanosťou. Niežeby mi to vadilo, v poslednej dobe si fakt vychutnávam scény preplnenou láskou (všetko za to s mierou), ale taktiež oceňujem viac, keď sa to strieda s akciou alebo s niečim iným a nielen cukrovou vatou.

Scarlet bola naozaj svojská a tvrdohlavá a to sa mi na nej strašne páčilo. Síce je pravda, že v niektorých veciach mi liezla na nervy, ale väčšinou času som ju tíško obdivovala. Či už vďaka svojej sebestačnosti alebo že jej bolo jedno kto si o nej čo myslí. Také postavy ja naozaj môžem.  Len som vždy rozmýšľala nad tým ako vlastne ona bude vychádzať s Cinder, ak sa stretnú, pretože sú to dve rôzne osoby s rôznymi charakteristickými črtami. Neustále mi behalo hlavou, že ony sú nútené spolupracovať, ale že či by vychádzali spolu keby sa stretli za normálnych okolností. Mám pocit, že to sa nedozviem.... Jednoducho Scarlet si ma na začiatku dokázala podmaniť podobne ako Cinder, aj keď Cinder je zaujímavejšia postava, už len z toho hľadiska, že je to z časti kyborg a zjavne autorka s ňou má do budúcna určite zaujímavé plány, lebo by to zjavne nenaťahovala štyri knihy, pričom štvrtá kniha ma cca 800 strán. Tým, že kniha má rýchly spád, myslím, že sa tam rieši niečo medzi 24 až 48 hodín, sami si viete predstaviť, čo všetko sa tam musí odohrávať, respektíve aký guláš. Teda to som si zo začiatku myslela ja, keď som dozvedela, aké časové rozprestie má kniha. Na počudovanie to guláš nebol. Pri čítaní som si absolútne neuvedomila, koľko málo času v knihe prebehlo, ale napriek tomu sa tam uskutočnilo neskutočne veľa a každou kapitolou  sa to formovalo do podoby, ktorá z toho vznikla. Menší taký zádrheľ napriek tomu, že to bola aj jedna z výhod kníh bolo práve to striedanie pohľadov. Kopu veci, ako čitateľa by ma  prekvapilo, keby že sa pohľady nestriedali. Taktiež vďaka tomu ste si vedeli domyslieť kopu vecí.

Jedna z vecí, čo som očakávala bol hate-love vzťah medzi Scarlet a Vlkom. Lenže koho by napadlo, že postačí pár spoločných chvíľ medzi tými dvoma a síce nejaké to napätie medzi nimi hrá-aspoň nejakú dobu, ale o skutočnej nenávisti tu môžeme hovoriť ťažko. A to ma tak trošku sklamalo. Vlk bol naozaj iný. On je sám o sebe dosť vážny prípad. A práve toto sa mi najviac páči. Tie postavy vôbec nie sú na jedno kopyto. Kai je zlatíčko, Thorne je lámač ženských sŕdc, Scarlet je tvrdohlavá a Cinder...hoci ona je jedna z tých hlavných postáv, stále mám pocit, že sa zo všetkých najmenej prejavila. A celú knihu som čakala na ten okamih, ktorý nastal niekde až na konci, ale aspoň nastal. Je možné a ja dúfam, že budú medzi postavami aspoň malé nezhody, pretože každá jedna z postáv má vlastnú hlavu a vedia spraviť vlastné rozhodnutia. Ja som úprimne zvedavá ako celé to bude ako celok fungovať, pretože sú to postavy, ktoré sa na seba vlastnosťami minimálne podobajú, aj keď majú spoločný cieľ, tak by to mohlo fungovať. Len aby sa podstata ostatných postáv nezanedbala alebo úplne nevytratila, pretože to by bola fakt veľká škoda.

Marissa Meyer vie písať. A preto som sa neobávala toho, že by Scarlet bola slabšia než Cinder. Aj keď Scarlet mám čo vytknúť, musím uznať, že je predsa lepšia ako Cinder. Prvá kniha je len rozbeh, Scarlet je už začiatok niečoho iného, veľkého. Ak ste jeden z mála tých, ktorí sa do tejto série nepustili, alebo čítali ste Cinder a tá vás až tak nenadchla, tak podľa mňa s tou tou sériu nekončte ešte. Mesačné kroniky sú jedna z mála re-tellingov, ktoré by sa mohli samostatne zaradiť do žánru fantasy, dystopii alebo sci-fi (samozrejme prvkami YA literatúry) . Má to skvelé postavy, ešte lepší dej a autorka vie upútať pozornosť-teda moja aspoň vedela.

Úprimne dosť sa teším na Cress, aj keď som trochu na vážkach kvôli menším spoilerom, ktoré nie sú veľmi vážne, ale tak uvidím ako sa s tým popasujem. Ale jednoznačne táto séria patrí medzi najoriginálnejšiu sériu akú som kedy čítala.



Za recenzný výtlačok ďakujem internetovému obchodu Megaknihy.sk



You May Also Like

4 komentárov

  1. V Cress je plno Thorne-a! A on je absolútne skvelý a jeho hlášky teda ja môžem :D
    A neboj sa, síce sú to 4 knihy po strašne veľa strán (cress vyše 600 a Winter ako si spomínala 800) tak rozhodne sa nudiť popri čítaniu nebudeš :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na Thorne-a (neznášam krkolomné mená :D ) sa teším asi najviac a mám pocit, že práve jeho hlášky ma budú držať pri živote počas čítania pokračovania :D To, že má Cress vyše 600 strán ma teší a zároveň desí, ale tak snáď to bude stáť za to :D

      Odstrániť
  2. Super recenzia! Ja som si úplne moc zamiloval Scarlet (aj ako postavu, aj ako knihu) a v Cress sa máš teda na čo tešiť. Prečítaj si ju čo najskôr, je úplne super, navyše má ešte o dvesto strán viac než Scarlet...Marissa je jedna z mála autoriek (aspoň u mňa) u ktorej mi nevadí, ak každú knihu predĺži o dvesto strán :DD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :3 Posnažím sa, pretože som vážne zvedavá ako to celé vyvrcholí :D A aj tak ma dosť štve, že každý číta už Winter a ja som pozadu dve knihy XD

      Odstrániť