Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Február v znamení e-bookov

by - marca 08, 2018

Pomaly už čakám na čítaciu krízu, pretože minulý mesiac bol zas plodný. Neviem ako si to mám vysvetliť. Nepamätám si obdobie kedy som mala toľko kníh za sebou prečítaných. Na mňa to je trochu prekvapujúce a zároveň mi to príde creepy, aby som už druhý mesiac za sebou mala prečítaných ďalších  9 kníh. A to hlavne v cudzom jazyku. Je síce pravda, že sa tam nachádzajú dve zbierky básní, ale na druhej strane mi to vyvážajú dve bichle. Mám pocit, že čím viac povinností mám tým viac čítam... Takže uvidíme ako dopadne tento mesiac, keď som si zvolila samé hrubé počiny od rôznych autorov. A ten názov, keby ste nevedeli, tak väčšinu kníh, presnejšie 7 z nich mám ako e-book.
Súvisiaci obrázok
Zdroj: Tumblr

Devious Minds  (K. F. Germaine, AJ)
The Sun and Her Flowers (Rupi Kaur, AJ)
Lord of Shadows ( Cassandra Clare, AJ)
Scrappy Little Nobody (Anna Kendrick, AJ)
The Hate U Give (Angie Thomas, AJ) 
The Upside To Being Single (Emma Hart, AJ)
Love Her Wild (Atticus Poetry, AJ)
Night of cake and puppets (Laini Taylor, AJ)
A herceg (Cassandra Clare, HU)

Začiatok februára som začala s knihou Devious Minds od K. F Germaine. Táto kniha je skvelá oddychovka, na ktorej sa nasmejete, už len preto, že hlavní hrdinovia sa neznášajú a robia si navzájom zle. Nie je to nič ohromujúce, ale sledovať ako dvaja ľudia, ktorí sa nedokážu vystáť si predsa k sebe nájdu nejakú tú cestu je miestami vtipné. Na GR som to hodnotila síce 3*, ale berte to, tak že sú to silné 3 hviezdičky.

The Sun and Her Flowers od Rupi Kaur bola spontánna voľba, ktorá nebola veľmi dobrá voľba. Túto zbierku básni a lá citátov som hodnotila 2*.

Pokračovala som s Lord of Shadows od Cassandry Clare, ktorú považujem za jej najslabšiu knihu. Našťastie aspoň, niektoré veci sa tam dali ako tak doporiadku, ale pri tom sa pokazili ďalšie veci, takže som zvedavá ako dopadne finálna časť. Hodnotenie pre túto časť je 3,5*.

A potom konečne nastal ten deň, keď som si povedala, že vybočím zo svojej komfortnej zóny, tak som siahla na autobiografiu od Anny Kendrick a jej Scrappy Little Nobody. Anna Kendrick je vážne milá a vtipná osôbka - aspoň teda podľa tejto knihy to tak vyzerá. Nachádzajú sa tam fotky, či už z jej detstva alebo z iného jej obdobia. Okrem vtipných komentárov o jej živote rozoberá aj svoje dospievanie a decentne opisuje aj začiatok svojho sexuálneho života. Knihu som hodnotila 3* a som rada, že som si ju prečítala.

Pokračovala som s knihou The Hate U Give od Angie Thomas, ktorá bola zas spontánna voľba. Na túto odvážnu a podľa mňa až príliš prehypovanú knihu ste u mňa mali možnosť čítať recenziu. Ja som z knihy unesená veľmi nebola a stále si stojím za svojím slovom, že je to len obyčajný priemer. Hodnotenie 3*

Už dlhšie som očakávala novú knihu od Emmy Hart. A hneď ako vyšla, tak som si ju stiahla. Avšak The Upside To Being Single bolo pre mňa sklamaním. Milá oddychovka, ale fakt nič neočakávajte, ak sa do toho príbehu pustíte. Sem tam sa zasmejete, ale asi to je všetko. Väčšina vtipov a narážok na mňa nefungovalo... Bohužiaľ, slabé 3* a tým to ma autorka naozaj sklamala.

A zas znova som si nedala povedať a nalákala som samú seba na modernú poéziu, ktorú za poéziu veľmi neuznávam (predsa ju nejako stále vyhľadávam). Tak som siahla po Love Her Wild od autora Atticus Poetry. Pre mňa lepšie ako Milk and Honey, ale zas zbytočne vysoké hodnotenie. Aj keď priznávam, že tie fotky sú krásne, ale to je všetko. Inak odkedy sa delenie viet považuje za poéziu? A keďže minulý mesiac som mala šťastie na priemerné knihy, tak zas je hodnotenie 3*.

Night of cake and puppets je dodatok k druhej časti Dcéry dymu a kostí od autorky Laini Taylor. Presnejšie je to o Zuzane a Mikovi. Naozaj roztomilé, už len kvôli tomu ako bol vykreslený začiatok vzťahu týchto dvoch postáv. A  keď som túto knihu videla v čítačke ako tak smutne tam už pár mesiacov "leží", tak v jeden nedeľný večer som si povedala, že by bolo fajn si to prečítať. Takže nakoniec z toho sú roztomilé 3* a Laini nesklamala, hoci to bol len dodatok, ale predsa originálny. 

A posledná kniha, ktorá mi uzatvára tento mesiac bola kniha v maďarskom jazyku A herceg od Cassandry Clare, čo je vlastne Mechanický princ, druhý diel Pekelných strojov. Ja viem, že viacerí z vás to považujú za jej najlepšiu sériu, ale mňa nejako zvlášť neohúrila. V mojich očiach celú sériu zhadzuje práve ten milostný trojuholník, ktorého ja nie som veľmi veľký fanúšik. Aj keď tie milostné trojuholníky jedine Cassadnra Clare vie vymyslieť, tak aby to zdevastovalo čitateľa, ale vzťah Will-Tessa-Jem mi lezie pomaly krkom. Moje hodnotenie sú 4*, aj keď nebudem klamať dosť som rozmýšľala nad nižším hodnotením, ale nebolo by to fér, keďže Lord of Shadows bolo horšie.

Aký bol váš mesiac? Sklamala vás nejaká kniha alebo práve naopak vás prekvapila? 


Recenzie:
Lord of Shadows
The Hate U Give  

You May Also Like

2 komentárov

  1. The Sun and Her Flowers mám taky za sebou, ale Rupi Kaur jsem pořád nepřišlo moc na chuť a taky jsem dávala dvě hvězdičky - nějak mi její knihy prostě nesedí. :) Jinak Pekelné stroje od Cassie se mi fakt líbily, ale nebyl tam Jace a ten milostný trojúhelník byl místy fakt otravný, ale poslední epilog mi neuvěřitelně zlomil srdce (a Clareová z toho stejně až nechutně dobře vybruslila :D )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že nie som jediná, pretože strašne veľa ľudí jej "zbierku" chváli a ja pritom ani neviem, či to môžem považovať za poéziu. :D Ako ja viem ako to skončí, aj to ako sa ten trojuholník vyrieši, ale aj tak...

      Odstrániť