Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Jedenásť tvárí Magnusa Banea

by - júna 17, 2016


Dnes to vezmem trochu z iného konca ako ste u mňa zvyknutý. Magnusa Banea všetci poznáme a netreba nikomu snáď pripomínať, že táto bravúrna, zaujímavá, štýlová a nesmierne príťažlivá postava vznikla hlave Cassandry Clare. Či už v TMI alebo v TDI Magnus bol svetlým okamžikom v každej kapitole, v ktorej sa objavil a ja osobne som ním celkom trochu posadnutá, aj keď to nie je celkom posadnutosť, ale mám v pláne si zohnať domáce zvieratko menom Magnus Bane, zatiaľ tak volám len plyšáka, s ktorým sa delím o posteľ. Ak sa pýtate, prečo práve idem teraz rozoberať túto skvelú a hlavne originálnu postavu, tak mnohým z vás určite vašej pozornosti neušlo, že vydavateľstvo Slovart, ktorý má u nás pod palcom všetko, čo sa Tieňolovcov týka vydalo Zápisník Magnusa Banea! Bang! Navyše oslavovali 25 rokov, ale o to  v inom článku ;)
A taktiež ste si všimli, že s týmto článkom meškám už tri týždne!

btw...pôvodne som vám sem chcela dať celkom pekné fotky, ktoré sa mi podarili nafotiť, ale absolútne ich v počítači neviem nájsť....

V zahraničí tieto príhody môžete zohnať buď ako jednu knihu, alebo ako 11 malých útlych knižočiok. Čo som pátrala, tak naši južní susedia majú na konte 11 malých kníh, ktoré sa zháňajú na Slovensku celkom ťažko... Buď k nám nevyvážajú alebo je poštovné drahšie ako kniha cca 10€. Ale to je jedno, pretože ani zahraničné a ani originálna obálka nemá na tú našu, ktorá je jedna z tých najkrajšie skombinovaných farieb, aké som kedy videla. A všetká sláva knižnému bohovi, že to vydali všetko v jednom a nie rozdelene. V zahraničí 11 kníh brožúrok, čo znamená, že u nás je to jedna veľká bichla, aj keď sa nezdá, ktorá obsahuje 11 príbehov, ktoré sú obohatené na začiatku každého jedného príbehu s komixom. Tento komix, čiže tá jedna strana, obsahuje určitú časť príbehu. To len aby ste vedeli, že to nie je len tak hocijako :D

Každý príbeh je v inom roku alebo storočí, ale aj napriek tomu nestrácajú svoj vtip a Magnusovu dobrú náladu, či drzé poznámky. Okrem toho postava Magnusa je aj po tých stáročiach stále rovnaká len skúsenejšia a možno odvážnejšia, čo sa týka v móde.

Pozor:
Ak ste nečítali TID je možné, že vám to kopu vecí vyspoileruje, takže ak sa chystáte na Pekelné stroje, tak Magnusove príbehy si nechajte na koniec ako čerešničku na torte, aby ste neprišli o moment prekvapenia.

Toto je svojim spôsobom "recenzia", ktorý som mala po dočítaní danej poviedky. Snažila som sa bez spoilerov ;) 


Čo sa naozaj stalo v Peru? (4,5*)
Všetci sme zvedaví, čo Magnus vyviedol a prečo ho vlastne vyhostili z Peru a o to viac vás naštve, keď sa vlastne dozviete, že čo to bolo. Doteraz tomu nechápem.
Humor a Magnusove výčiny však zachránili to rozhorčenie, ktoré nastalo ku koncu. Najlepšie však je, že sa tu zoznamujeme s Magnusovými priateľmi Ragnorom a Catarinou, ktorí ho sprevádzajú, niekedy osobne inokedy sa len spomenú v príbehu.
Spoznávať Magnusove "začiatky" bolo skvelé a hlavne jeho prvé lásky, ktoré často viedli do situácií, pri ktorých sa nešlo nesmiať. Navyše práve táto-nazvime to poviedka- je asi zo všetkých najvtipnejšia.

Kráľovná na úteku (3*)
Rafinované, premyslené, vtipné avšak osobne pre mňa málo zaujímavé, ale najlepšie je na tom, že sa to drží aj našich dejín a síce si autorka požičala mená známych panovníkov ich osud nezmenila, len ich zaplietla do svojho sveta. Pre mňa asi jedna z tých slabších poviedok, aj keď nápad to bol naozaj zaujímavý.

Upíri, čajové pečivo a Edmund Herondale (3,5*)
Nebudem sa k tejto poviedke nejako extra vyjadrovať, pretože mám trochu zlomené srdiečko, keď si spomeniem na to, čo sa tu odohralo...ALE, veľké ALE, konečne tu vidíme ako vznikala Dohoda a vidno Tieňolovcov aj z tej druhej strany. Nuž niekedy sa vážne správajú neznesiteľne, možno to bolo vtedy dobou, ale vážne som ich tam cele prefackať. Vlastne konečne máme možnosť vidieť ako sa správajú Tieňolovci k ostatným a aj ako ich vníma Dolnosvet... A prídete na to, že niektorí sú naozaj namyslení a nie veľmi sympatickí,,,, Navyše Edmund bol zo začiatku, tak zaujímavá postava, ktorá ku koncu sa z neznámeho dôvodu stal takou bezvýraznou postavičkou, aj keď jeho cesta ku šťastiu bola viac bolestivá.

Polnočný dedič (4*)
Jedna z mojich obľúbených poviedok, pri ktorej som sa nasmiala a nemám problém si ju prečítať znova a znova. Možno je to tým, že sa tam objavujú postavy, ktoré už poznám a prirástli mi k srdcu, ale keď sa stretne Magnus Bane a nejaký Herondale, tak to pre vašu bránicu neveští nič dobré. Okrem toho mohlo sa stať toto? "Prijmite ma za svojho kráľa, kačky!" Jop, tiež som sa len čudovala :D Takže toto si nenechajte ujsť!

Vzostup hotela Dumort (3*)
Ako tak premýšľam, tak síce je to jedna z tých zaujímavejších, ale pre mňa nebola ničím významná a doteraz pre mňa asi najslabšia, aj keď sa mi páčil ten zvrat, čo sa tam odohral. A Magnusove nelegálne predávanie alkoholu a jeho bar boli ešte lepším oživením toho celého. Navyše je tam celkom dosť akcie, takže v podstate človek skončí spokojný.

Záchrana Raphaela Santiaga (5*)
Pre niektorých slabšia, ale pre mňa to bolo nesmierne zábavné, hlavne keď sa tam objavil Ragnor, ten mrzút dokáže vytočiť Magnusa do nepríčetnosti a predsa sú svojím spôsobom BFF. Ale najdôležitejšie je, že konečne sme sa dozvedeli odkiaľ sa poznajú Raphael a Magnus. Tým, že Magnus o sebe len málokedy niečo prezradil v TMI či TID, ale bez ohľadu na to vyhlasujem, že takúto dvojicu, ktorá sa neustále podpichuje a vrčia na seba, ale predsa sa rešpektujú a dokážu sa mať radi, len tak nenájdete. Navyše Ragnor a Raphael si neskutočne sadli a ich poznámky na Magnusa boli geniálne.

Pád hotela Dumort (3*)
Síce sa v tejto poviedke jedná hlavne o Camille nič to nemení na tom, že tento príbeh ma zaujal asi najviac. Drogy a iné šmaky sú predsa nebezpečné aj pre upírov, ktorí vyvádzajú jedna radosť a Magnus má čo robiť, aby ochránil tých, na ktorých mu voľakedy záležalo a možno ešte záleží. Veľmi sa mi páčilo hlavne to napätie, ktoré tam bolo, jednoducho ste nikdy nevedeli, čo vás čaká.

Čo kúpiť Tieňolovcovi, ktorý má všetko (a s ktorým oficiálne nechodíte) (4,5*)
*Fangirling* Môže byť démon rozkošný? Môže? Môže? Môže!!!! Oukej, tu sa nejedná len o ten názov, ale celkovo to bolo dobré, aj keď som čakala viac...trošku.... Ale ten démon bol extra ňuňavý...Jop, aj sliz môže byť cute :3 Navyše zistíte, že Magnusovi priatelia ako Catarine alebo Ragnor sú tí najlepší priatelia lebo mu nepomohli a nechali ho tápať sa v tom :D Bola to sranda a preto ich zbožňujem ešte viac!

Posledný boj newyorského inštitútu (3,5*)
Asi jedna z najakčnejších a možno aj najkrutejších poviedok tejto "zbierky". Chcete vedieť ako vyčíňal Kruh alebo spoznať Valentinovu krutosť? Tak toto vás určite poteší, pretože je tu toho habadej a objavujú sa už aj nám známe postavy. Navyše miestami je to vážne kruté a bolestivé, až mi prišlo niektorých ľúto.

Prvá láska (a prvé rande) (4*)
*Fangirling po druhýkrát*
Waaaaaa!  Toto bolo vážne rozkošné a na začiatku som si myslela, že to nedopadne dobre, pretože...huf...všetko sa kazilo, čo sa len mohlo, ale...viete čo? Dvakrát hádajte! MALEC!!!! Takže som v podstate spokojná. Bolo to vtipné a síce slabšie, ale kašlať na to :D


Odkazová schránka Magnusa Banea (5*)
Ak ste si mysleli, že sa o Isabelle len hovorí, že je vražedná a nedokáže vás rozdupať, tak presne pri tomto dodatku sa presvedčíte o opaku. Izzy tu boduje! A chudák Simon musí robiť to čo nechce...To je tak, keď je chlap pod papučou....Dokonca zistíte, že Jace je beznádejný prípad, ak sa jedná o veci obyčajných...A predsa asi z celej knihy bol práve tento dodatok najzaujímavejší! Mňau!

Btw vedeli ste, že Church a predseda Mňau sú do seba zaľúbení? Ani ja nie :D Ale Izzy vyťahuje kalibre najvyššieho stupňa, pretože keď sa vyhrážate Magnusovi Baneovi musíte sa vyhrážať s gráciou! :D

Síce, niektoré poviedky boli slabšie a iné zas boli geniálne nič to nemení na tom, že Magnus je jednoducho skvelá postava, ktorá si zaslúži váš obdiv. Navyše CC potvrdila, že ešte budú ďalšie príbehy o Magnusovi, takže ja sa veľmi teším, pretože Magnusa nikdy nie je dosť! Táto kniha je skvelý doplnok na to, aby ste spoznali Magnusa, ktorý prežil roky buď v ústraní alebo vyvádzal hlúposti napr. flirtoval s vlastným tanierom alebo zachraňoval svoju bývalú. Cassandra jednoducho vie, čo má pripraviť pre svojich fanúšikov/čitateľov, aby ich potešila a niekedy stačí na to len Magnus alebo Malec scény.  Nie je to síce to najlepšie, čo ste čítali, ale poteší to každého, kto zbožňuje Tieňolovcov alebo Magnusa. Navyše tá obálka je tak sakramentsky úžasná, že škoda ju nevlastniť alebo si len v knihe nezalistovať. Osobne zaraďujem obálku medzi tie najkrajšie obálky, čo vlastním a spracovanie knihy je taktiež skvelé.

Ak ešte stále váhate, či si prečítať alebo zaobstarať túto knihu, tak neváhajte. Pre milovníkov CC, jej postáv a sveta to bude zaručene skvelé čítanie nielen plné humoru, ale aj absurdných situácií, ktoré vás zaručene pobavia.



Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart!
Knihu si môžete kúpiť TU!



You May Also Like

0 komentárov